środa, 5 marca 2014

W mojej kuchni...

Dziś pokażę Wam jak zorganizowałam sobie moją kuchnię.
Bazując na piramidzie zdrowego żywienia, staram się zawsze mieć w swojej kuchni produkty, z których łatwo i szybko mogę przyrządzić zdrowy i smaczny posiłek.

PRODUKTY ZBOŻOWE:

musli (ze sklepu ze zdrową żywnością, bez cukru i sztucznych dodatków), makaron pełnoziarnisty, ryż brązowy, płatki owsiane, kuskus, chrupkie pieczywo i wafle ryżowe - takie produkty są zwykle podstawą mojego śniadania :)

WARZYWA:

marchew (można schrupać na surowo lub wrzucić do zupy), cebula i czosnek (uwielbiam!), pomidorki cherry do chrupnięcia w biegu, brokuły kupuję kiedy mam na nie plan (nie mogą za długo leżeć), papryka, ostatnio wypróbowuję warzywa, które są dla mnie zagadką - seler naciowy, oberżyna, czy świeże liście szpinaku.
w zamrażarce warto zawsze mieć jakąś mieszankę warzyw, z której w kilkanaście minut wyczarować można kulinarne cudo :)

OWOCE:

wszystko, co wpadnie nam w ręce podczas zakupów: banany to u mnie podstawa (zastrzyk energii w przerwie w pracy lub przed siłownią), gruszki, borówka amerykańska (do placuszków, owsianki i zdrowych deserów), ostatnio mango, marakuja, melon czy avocado (takie cuda zdobyć można w Lidlu lub Tesco!) jeśli trafisz na owoc, który Ci nie smakuje - zmiksuj go z bananem i odrobiną mleka lub jogurtu - gwarantuję sukces!
mam też słoik z suszonymi śliwkami, morelami i figami (rewelacyjne do podjadania zamiast słodyczy, dodatkowo przyspieszają metabolizm) :)

NABIAŁ:

mleko (nie potrafię bez niego funkcjonować, musi być pełne, nie odtłuszczone), twaróg półtłusty, serki twarogowe do kanapek, jogurty (ale nie "light" - te są mniej zdrowe), jajka rzadko :)

MIĘSO I RYBY:

chuda wędlina - szynka lub polędwica, czasami kabanosy lub inne suche kiełbaski, a do zamrażarki polecam wrzucić kilka małych porcji piersi z kurczaka (takich na jeden posiłek)
z rybami jestem na bakier, ale raz na jakiś czas pozwalam sobie na śledziowe przysmaki :)

PONAD TO:

orzechy wszelkiej maści i pestki słonecznika i dyni - takie rarytasy można dorzucić niemal do każdego dania, warto eksperymentować! świetnie sprawdzają się także jako przekąska między posiłkami - mają mnóstwo wartości odżywczych :)


A czym pachną Wasze kuchnie?
Pozdrawiam ciepło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz