poniedziałek, 31 marca 2014

awokado da się zjeść!

Podobnie jak duża część z Was, ja również bardzo chciałam włączyć ten szalenie wartościowy owoc do mojej diety, ale do wczoraj nie wiedziałam zupełnie jak go "ugryźć" :) Ma dość intensywny zapach, który nie przypadł mi do gustu, smak też daleki jest od "owocowego". Na blogu którejś z Was wynalazłam przepis na krem czekoladowy z awokado, który zawiódł mnie, jednak ponieważ nie jestem osobą która poddaje się w przedbiegach, wczoraj ruszyłam ten temat raz jeszcze. Polecam wszystkim tym, którzy też mają problem z tym wspaniałym (przynajmniej jeśli chodzi o wartości odżywcze) owocem!

KREM Z AWOKADO - niebo w gębie!

Składniki:
1 dojrzałe awokado
1 mały banan
1 łyżeczka kakao
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki miodu

Po dokładnym zmiksowaniu wszystkich składników uzyskałam delikatny, aksamitny krem. To chyba banan skutecznie zamaskował zdecydowaną przewagę awokado, które jest w tej kompozycji niemal niewyczuwalne :) Kolor może i nie jest zbyt apetyczny, ale w smaku - bajka! Polecam jako krem do kanapek, jako zdrową alternatywę dla fondue czekoladowego (do maczania owoców) lub nawet sam, łyżeczką prosto z michy :)
Smacznego!


P.S: koniecznie podzielcie się ze mną swoją opinią, jeśli odważycie się wypróbować tę moją wariację :)

5 komentarzy:

  1. Awokado świetnie sprawdza się na słono. Uwielbiam pastę z awokado z czosnkiem i serkiem homogenizowanym mojej bratowej - niebo w gębie:)
    Jak będziesz chciała przepis, to daj znać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daję znać! Mam dwa awokado w zanadrzu (odkryłam niesamowity sklep ze zdrową żywnością i całą masą przeróżnych świeżych warzyw i kosmicznych owoców), więc wypróbuję na pewno! :) Daj!

      Usuń
  2. karolli pomysł bardziej do mnie przemawia - mazista masłowata konsystencja awokado zapowiada się idealnie, ale twoją też chętnie spróbuję! Try to design

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nalegam! :D
      Dopiero dziś wpadłam na pomysł, że ten krem świetnie sprawdziłby się w roli masy wierzchniej do babeczek fit lub do dietetycznego tortu... :)

      Usuń
  3. Witaj :) Uwielbiam awokado, jednak najczęściej przygotowuję z niego pastę do kanapek z tuńczykiem i jajkiem. :) Polecam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń